#include #include #define EPS 1e-5 typedef struct { double x; double y; double z; } vektor; vektor vektorski_proizvod(vektor * u, vektor * v) { vektor p; // i j k // ux uy uz // vx vy vz p.x = u->y*v->z - v->y*u->z; p.y = v->x*u->z - u->x*v->z; p.z = u->x*v->y - v->x*u->y; return p; } double skalarni_proizvod(vektor * u, vektor * v) { return u->x * v->x + u->y * v->y + u->z * v->z; } void ucitaj_vektor(vektor * v) { scanf("%lf %lf %lf", &v->x, &v->y, &v->z); } int main() { vektor u, v, w; vektor vp; double mp; ucitaj_vektor(&u); ucitaj_vektor(&v); ucitaj_vektor(&w); vp = vektorski_proizvod(&v, &w); mp = skalarni_proizvod(&u, &vp); if(fabs(mp) < EPS) printf("1\n"); else printf("0\n"); return 0; }